FAQ
Veel gestelde vragen
(FAQ: Frequently Asked Questions)
Hieronder volgt een overzicht van veel gestelde vragen.
De kans is groot dat u hieronder een antwoord op uw eigen vraag kunt vinden.
HighFlow.nl?
Wat is waterkoeling?
Hoe kan ik bestellen en betalen?
Hoe staat het met mijn bestelling?
Wanneer ontvang ik mijn bestelling of kan ik het ophalen?
Ik heb besteld en geld overgemaakt, hoe snel krijg ik mijn producten in huis?
Is het product op voorraad?
Er stond bij de verwachte levertijd "X werkdagen", er zijn nu X+ werkdagen verstreken, hoe kan dit?
Ik heb meerdere producten besteld, één is op voorraad en de ander nog niet, worden ze tegelijk verzonden of krijg ik de eerste al meteen?
Ik heb al betaald, maar de orderstatus is nog niet veranderd, hoe kan dat?
Kan mijn bestelling per envelop/brievenpost verzonden worden?
Het product dat ik ontvangen heb is defect, wat nu?
Ik heb een product besteld, maar wil deze bestelling graag annuleren.
Ik ben op zoek naar een product dat niet in het assortiment is opgenomen, kunnen jullie deze wel leveren?
Waardepunten, wat zijn dat?
Klachten?
HighFlow.nl?
Wilt u meer weten over HighFlow, klik op de link "Over Ons".
Daar kunt u meer lezen over ons bedrijf.
Voor onze contactgegevens, kunt u klikken op de link "Contact".
U zult daar al onze contact informatie vinden.
Wat is waterkoeling?
U kunt alles over waterkoeling vinden op ons forum.
Een uitgebreide uitleg over waterkoeling kunt u hier vinden: Wat is waterkoeling?
Andere veel gestelde vragen:
* Wat heb ik allemaal nodig voor waterkoeling?
* Hoe installeer ik het?
* Welke formaat slang en fitting heb ik nodig?
Hoe kan ik bestellen en betalen?
Hiervoor hebben wij een handleiding geschreven.
Zie de link "bestellen & verzending" om naar de bestel handleiding pagina te gaan.
Hoe staat het met mijn bestelling?
U kunt op elk moment van de dag uw orderstatus controleren, door in te loggen met uw account.
De status van uw bestelling kan veranderen tussen 09.00 uur tot 19.00 uur, de uren daarop wordt de status niet meer veranderd.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling of kan ik het ophalen?
In de meeste gevallen de volgende werkdag! Bijna alle producten in onze webshop zijn uit voorraad leverbaar, daarom kunnen deze na bestelling en betaling direct naar u verzonden worden. Als de bezorgdienst (GLS, DPD of PostNL) haar werk goed doet, heeft u uw bestelling de volgende dag in huis! Echter moet uw bestelling dan wel voor 16:00 uur zijn geplaatst en betaald. Bestellingen die na 16:00 uur zijn geplaatst worden de volgende dag verstuurd, mits de betaling ervan is voldaan. Dan ontvangt u uw bestelling dus na 2 werkdagen. Bestellingen worden pas verzonden als de betaling is voldaan. Er wordt niet geleverd op zon- en feestdagen.
Ik heb besteld en geld overgemaakt, hoe snel krijg ik mijn producten in huis?
Mits wij het product op voorraad hebben verzenden wij uw bestelling meteen zodra wij het verschuldigde bedrag op onze rekening hebben staan. Afhankelijk van uw bank bedraagt de periode tussen het door u overmaken van het geld en het door ons ontvangen van het geld ongeveer één (bijvoorbeeld Rabobank) tot acht dagen (bijvoorbeeld Postbank). Mochten wij het product niet op voorraad hebben, dan kan het tot vijf werkdagen duren voordat wij het product verzenden. Deze duur kan verschillen en staat afzonderlijk vermeld bij elke product. Indien deze periode overschreden wordt nemen wij contact met u op via e-mail. Levering geschiedt via GLS, DPD of PostNL op aanvraag, wat inhoudt dat het product meestal één dag na verzending bij u aankomt. Uiteraard kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen en kan het dus ook voorkomen dat het langer duurt voordat de verzending over is.
Is het product op voorraad?
Alle producten in onze webshop zijn op voorraad, tenzij de levertijd ervan is vermeld. We proberen alle producten in onze eigen voorraad te houden, zodat uw bestelling direct verstuurd kan worden! Het kan echter voorkomen dat door een grote order of door leveringsproblemen bij onze leverancier het product niet meer op voorraad is. In dat geval zullen wij u daarvan op de hoogte stellen. Wanneer een product niet op voorraad is, wordt bij het product in onze webshop de levertijd of de verwachte datum dat het weer bij ons op voorraad is weergegeven.
Voorraad indicatie:
Groen icoontje: Op voorraad en direct leverbaar!
Rood icoontje: Uitverkocht, normaliter binnen 3-5 werkdagen leverbaar.
Er stond bij de verwachte levertijd "X werkdagen", er zijn nu X+ werkdagen verstreken, hoe kan dit?
De verwachte levertijd is een indicatie die wij inschatten op basis van de informatie van onze leverancier. Hoewel een populair product normaal gesproken wel goed leverbaar is, kan de levertijd worden vertraagd door externe factoren. Helaas kunnen wij hier verder niets aan doen en kunt u bij grove overschrijding van de verwachte levertijd uw order altijd kosteloos annuleren.
Ik heb meerdere producten besteld, één is op voorraad en de ander nog niet, worden ze tegelijk verzonden of krijg ik de eerste al meteen?
Wanneer u 2 of meer producten besteld worden de producten zo snel mogelijk opgestuurd. Het is het voordeligst om te wachten tot uw bestelling compleet is, zodat we 1 keer de verzendkosten betalen. U kunt er echter voor kiezen om het product die wel op voorraad is, niet onnodig vast te laten houden bij ons. En die meteen te laten opsturen, ook al is de 2e niet op voorraad. De verzendkosten van de voorlevering moeten dan wel berekend worden. De producten die later op voorraad komen, ontvangt u uiteraard wel later.
Ik heb al betaald, maar de orderstatus is nog niet veranderd, hoe kan dat?
Het verschilt nogal per bank hoe snel zij het geld op onze rekening zetten. Voor de Rabobank is dit bijvoorbeeld 1 tot 2 dagen, terwijl het bij de Postbank bijna 5 werkdagen duurt. Zelfs als het geld al is afgeschreven van uw rekening, kan het nog enkele dagen duren voordat het op onze rekening wordt bijgeschreven. Pas als dat het geval is, zal de status veranderd worden.
Kan mijn bestelling per envelop/brievenpost verzonden worden?
Ja dat kan, mits de producten klein genoeg zijn en bij elkaar niet te zwaar wegen. De maximale dikte van de producten mag +/- 30mm zijn en bij elkaar niet zwaarder wegen dan een 500 gram.
De verzendmethode kunt u selecteren bij de kassa, nadat u bent geregistreerd en ingelogd.
LET OP: Verzendingen per brievenpost zijn onverzekerd, niet traceerbaar en volledig op eigen risico. Bij vermissing of beschadiging is HighFlow niet aansprakelijk.
Het product dat ik ontvangen heb is defect, wat nu?
Aangezien wij geen controle hebben over de behandeling van de verzendingen door GLS, DPD of PostNL, kan het voorkomen dat producten beschadigd kunnen worden. In dat geval, dient u een RMA nummer aan te vragen en het product te retourneren. U zult dan zo spoedig mogelijk een vervangend product krijgen. U dient echter wel binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op te nemen, na deze termijn bieden wij geen garantie meer.
Ik heb een product besteld, maar wil deze bestelling graag annuleren.
Het annuleren van een betaalde order is kosteloos binnen een termijn van 48 uur. Een nog niet betaalde order kunt u elk moment na bestellen kosteloos annuleren. Heeft u al betaald, dan worden er administratie kosten in rekening gebracht van 15% van het totaal bedrag. U kunt uw bestelling annuleren per e-mail of telefonisch. U kunt de contactgegevens vinden op de contactpagina. Als u langere tijd heeft moeten wachten op uw product kunt u altijd kosteloos annuleren! Lees onze voorwaarden voor meer informatie hierover.
Voorwaarden consumenten, klik HighFlow-AV.
Voorwaarden zakelijk, klik: HighFlow-AV_Zakelijk.
Ik ben op zoek naar een product die niet in het assortiment is opgenomen, kunnen jullie deze wel leveren?
Ja, het is mogelijk een product bij ons aan te vragen. Maak daarvoor een topic aan op onze forum. Houd er wel rekening mee dat oudere producten vaak moeilijk leverbaar zijn en dus vaak een langere levertijd hebben. Coolers van producten die niet meer verkocht worden (bijvoorbeeld Slot A, Socket 478 Processoren) kunnen wij niet meer leveren. Zeer oude producten kunnen wij vaak ook niet leveren.
Waardepunten, wat zijn dat?
Bij elke bestelling die u bij HighFlow plaatst, verdient u waardepunten. Deze waardepunten kunt u opsparen en gebruiken als korting bij uw volgende bestelling.
Klik voor meer info op de volgende link: Waardepunten.
Klachten?
Bij ons staat service voorop en wij doen er alles om u de juiste service te bieden.
Mocht u toch een klacht hebben over onze diensten kunt u ten alle tijden contact met ons op nemen via e-mail.
Alle overige vragen kunt u natuurlijk naar ons mailen of op ons forum vragen! Wij zullen u dan zo snel mogelijk helpen.
2